Branding er en markedsførings praksis for aktivt at skabe et godt brand. 

Det handler om, at tænke sig godt om, inden man vælger navnet på sit brand.

Ligeledes så kan det være en fordel at specificere sin niche, særligt hvis man vil have succes med SEO i Silkeborg. Måske er det ikke kun en lokal virksomhed du beskæftiger sig med, eller måske skal man forestille sig, at virksomheden udvider sig til flere byer. Undgå derfor bynavn i dit brand.

Spørgsmål til dig selv.

Hvad gør dig unik?

Hvad er dine værdier?

Hvordan kan du fremstå som specialist?

Er dit brand nemt at udtale og skrive?

Hvordan vil du få dit brand markedsført?

Er du ikke selv markedsførings specialist, eller har budget til at ansætte en, så må du vælge den strategi der egner sig bedst til din virksomhed, specielt hvis du er på et mindre budget. 

Hvis det du udbyder egner sig en bred del af befolkningen, så kan annoncering på sociale medier være en klar fordel – Her betales for antal visninger frem for antal klik. Det vil sige, sådan en kampagne skal helst udbyde noget gratis, eller noget andet som gør, at folk ikke kan lade være med at klikke på annoncen på eksempelvis facebook. Det kan naturligvis afgrænses i forskellige målgrupper.

Er det en mere specifik tjeneste, så kan google ads være en fordel, det kræver selvfølgelig, at din hjemmeside sælger godt, hvis du vil have så meget for pengene som muligt. Disse annoncer lægger din hjemmeside og dermed forhåbentligt dit brand i toppen af google, og dermed præcis til dem der aktivt søger efter det dit brand.

En langsigtet strategi endog den mest holdbare og billigste i længden er SEO (søgemaskineoptimering af din hjemmeside)

Branding så medarbejderne er med dig

Branding har en stor indflydelse på dine medarbejdere, er de med dig? syntes de godt om dit brand, så vil de arbejde hårdt, for de føler de er en del af noget der er oppe i tiden og på vej frem. Det kan derfor være en god ide at få medarbejdere med på at skabe dit brand. 

Sætte sig i andres sted når man vælger brand

Spørg til råds hos din målgruppe – hvad synes de om dit brand, hvad mangler de for at ville købe noget?

Personliggørelse er altid godt, mange af os bryder sig ikke om, at blive filmet og skulle sige noget. Men det er simpelthen bare det der virker her i år 2022 og i mange år fremover. Det skaber godt indhold for dit brand og er med til at fortælle din historie JoneSEO kan hjælpe dig. De møder dig, og hvem vil ikke gerne se hvem det er de køber noget af? Vi husker alle Lars Larsen’s dårlige tv reklamer for Jysk, det var dog et godt tilbud, og en troværdig mand. I dag omsætter de for mere end 30 milliarder årligt.

 

Comments are closed.